I saw the film “Hanna Arendt”


 a poster of the film

< 1. a poster of the film >

 

I introduce the unique European film today.

今日は、異色のヨーロッパ映画を紹介します。

 

  Eichmann 

< 2. Eichmann >

 

“Hanna Arendt”

This film is a 2012 German-Luxembourgian-French biographical drama film about German-Jewish philosopher and political theorist Hannah Arendt.

During World War II, although she was taken to a concentration camp, she escaped, and she becomes some American colleges professor after.

She wrote “the origin of totalitarianism” and supposed that the racial discrimination that reinforced imperialism had induced the Nazism of inland Germany, and the Stalinism of Russia.

 

 

「ハンナ・アーレント」

ドイツ・ルクセンブルク・フランスの合作映画/2012年作。

題名のハンナ・アーレントはドイツ生まれの政治哲学者の名前。

彼女はユダヤ人で、第二次世界大戦中、強制収容所に連行されるが脱出し、後に米国の大学教授となる。

彼女は「全体主義の起源」を著し、帝国主義を補強した人種差別が内陸部ドイツのナチズムやロシアのスターリン主義を生んだとした。

 

Arendt sat in on the trial by TV 

< 3. Arendt sat in on the trial by TV >

 

The film

This film begins from her sitting in on the trial of Eichmann who was former Schutzstaffel.

The camera chases the testimony scene of Eichmann that was complicit in Jewish genocide and her attitude of contemplating to grope for truth in the trial.

She finds ” the banality of evil” to Eichmann before long.

Furthermore, she wakes up to the nonresistance of German and the cooperation of Jewish elder council to the Nazis.

In the latter half of the film, the indication in her magazine reports causes intense repulsion by Jew, and she is driven into a difficult situation.

 

映画

映画は、彼女が元ナチス親衛隊のアイヒマン裁判を傍聴することから始まる。

カメラは、ユダヤ人大量虐殺に手を染めたアイヒマンの証言シーンと、彼女がその法廷から真実を模索し沈思する姿を追う。

やがて彼女はアイヒマンに「悪の凡庸さ(陳腐さ)」を見出す。

さらに当時、ナチスへのドイツ人の無抵抗、取り分けユダヤ人長老評議会の協力に思い至る。

映画の後半、これらの指摘が、ユダヤ人による猛烈な反発を招き、彼女は追い込まれることになる。

 

Testimony in the trial 

< 4. Testimony in the trial >

 

I did not know this philosopher before watching the film and expected the miserable concentration camp scene.

However, the camera continues chasing the female philosopher who has sharp and deep eyes and then is like stubbornness.

When the trial scene in Israel began before long, the testimony scene of Eichmann was a then monochrome live-action film.

 

映画を見る前、私はこの哲学者を知らず、悲惨な収容所シーンを予想していました。

しかしカメラは、鋭く深い眼差しを持つ強情そうな女性哲学者を追い続けます。

美しい景色やナチス時代の描写すらほとんどありません。

やがて、イスラエルでの法廷場面が始まると、アイヒマンの証言シーンは当時の白黒の実写フイルムでした。

 

.  Dispute with Jewish friends   

< 5. Dispute with Jewish friends  > 

 

She declares a longtime friend “ Eichmann is not anti-Judea and is only the government official who obeyed the order “.

Then, for the first time, I understood the meaning using the live-action film by the film director.

Who can play Eichmann who doesn’t show a bit of conscience and who makes excuses expressionlessly and indifferently?

 

彼女は長年の友人に「アイヒマンは反ユダヤじゃない、命令に従うだけの役人」だと断言します。

その時、私は始めて、監督が実写フイルムを使った意味がわかりました。

良心の片鱗も見せず、無表情で淡々と言い逃れるアイヒマンを、誰が演じられるだろうか。

 

.  Lecture scenery    

< 6. Lecture scenery    >

 

At the last

This film suggests that not only Nazis but also the state of mind of all aggressors is ecumenical, further teaches the importance of appealing for the truth as having belief.

The truth is to say that the public who became assailants (aggressor) and victims fall into inextricable state of mind in each.

This problem presentation will be confirmed by two psychology experiments before long in the United States.

Eichmann experiment was conducted in Yale University in 1961 in the next year of the trial.

In addition, Stanford prison experiment was conducted in 1971, it became dangerous condition along the way, and it was canceled.

 

Has she only ascertained a truth as a philosopher?

I think it important that she who is victim and Jew declared fearlessly.

I believe that this is a power of surceasing the conflict and beginning to reach peacefully.

 

I am grateful to be able to meet the splendid female and splendid filmmaking.

 

最後に

この映画は、ナチスだけでなく侵略者達の心理状態が普遍的であることを示唆し、さらにその真理を、信念を持って訴えることの重要性を教えてくれます。

その真理とは加害者(侵略者)と被害者になった大衆がそれぞれに抜き差しならない心理状態に陥ることです。

この問題提起はやがて米国で二つの心理実験によって確認されることになりました。

この裁判の翌年1961年、イェール大学でアイヒマン実験が行われました。

また1971年にはスタンフォード監獄実験が行われ、これは危険な状態になり途中で中止されました。

 

彼女は哲学者として真実を見極めただけでしょうか?

私はユダヤ人である被害者の彼女が、恐れず公言したことが重要だと考えます。

このことこそが、争いを終わらせ、平和に向かう始まりの力になると信じます。

 

素晴らしい女性、素晴らしい映画作りに出会えたことに感謝します。

 

 

 

 

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